
Ադրբեջանը Հայաստանի օդով կարող է անգամ զորք տեղափոխել Նախիջևան, որտեղից մինչև Երևան 42 կմ է. փորձագետը մանրամասնում է

Ադրբեջանն անգամ քաղաքացիական ինքնաթիռներով կարող է զենք-զինամթերք և զորք տեղափոխել Նախիջևան, իսկ Նախիջևանից մինչև Երևան 42 կմ է: «Փաստինֆո»-ի հետ զրույցում ասաց ռազմական փորձագետ Վան Համբարձումյանը:
Ինչպես արդեն հայտնել ենք, Ադրբեջանական ավիաընկերությունը Հայաստանի օդային տարածքով վերսկսել է Բաքու-Նախիջևան չվերթները:
Վան Համբարձումյանի արձանագրմամբ՝ սա ստրատեգիական վտանգ է ներկայացնում Հայաստանի համար: Ադրբեջանը այս չվերթների միջոցով հեշտությամբ դեպի Նախիջևան կարող է տեղափոխել զինամթերք, իսկ յուրաքանչյուր զինամթերք , որը մտնում է Նախիջևան լուրջ վտանգ է ստեղծում հենց բուն Հայաստանի համար.
«Յուրաքանչյուր քաղաքացիական ինքնաթիռ ունի բեռնախցիկ, որտեղով կարող են տարբեր տեսակի ռազմամթերք և զինատեսակ տեղափոխել, թեև՝ ոչ մեծ քանակութամբ, ուստի լուրջ ռազմավարական փոխադրումներ կարող են տեղի ունենալ դեպի Նախիջևանի Ինքնավար Հանրապետություն: Բացի դա, կարող է որպես քաղաքացիական անձ մեծ քանակությամբ զինծառայողներ տեղափոխվել »,-ասաց Վան Համբարձումյանը:
Փորձագետը նաև չբացառեց, որ ադրբեջանցիները կարող են հետախուզական սարքավորումները տեղադրել քաղաքացիական ինքնաթիռի մեջ և հետախուզական աշխատանքներ կատարել Հայաստանում, իսկ հայկական կողմը չի էլ կարող իմանալ այդ մասին.
«Երբ Հայաստանի տարածքով գիշերով ինքնաթիռ է թռնում, ոչինչ չի խանգարում, որ օրինակ որևէ հետախույզ օդապարիկով իջնի մեր տարածք: Բացի սա, օրինակ սառը պատերազմի ժամանակ շատ երկրներ քաղաքացիական ինքնաթիռների մեջ հատուկ հետախուզական սարքավորումներ են տեղադրել, որոնք հակառակորդի ՀՕՊ համակարգն են հետախուզում, տեղորոշում, ռադիոհետախուզություն են իրականացնում, կարող են նաև տարբեր լուսանկարչական աշխատանքներ տանել: Այդ սարքավորումներն առաջին հայացքից չես տեսնի, իսկ երբ մտնի Հայաստանի տարածք, ողջ հետախուզական միջոցները կմիանան, ուստի դրանց միջոցով Ադրբեջանը ևս կարող է հետախուզություն իրականացնել Հայաստանի ՀՕՊ դիրքերում, տեղորոշել մեր ՀՕՊ ստորաբաժանումների տեղակայումը, բացի դա ռադիոկապն էլ կարող են հսկել,բջջային կապը կարող են գաղտնալսել»,-ասաց Վան Համբարձումյանը:
Փորձագետը հիշեցրեց նաև, որ մշտապես էլ Հայաստանի օդային սահմանը բաց է եղել Ադրբեջանի համար, սակայն Ադրբեջանն ինքն է հրաժարվել Հայաստանի օդային տարածքով թռչել, որովհետև պետք է հայկական գումար վճարեր:
Ըստ Համբարձումյանի՝ Հայաստանի օդային տարածքով չվերթներ վերսկսելով Ադրբեջանը հատուկ նպատակներ է հետապնդում: Նախ՝ իր հասարակությանը ցույց տալ, թե Հայաստանին այն օրն են գցել, որ օդային տարածքը բացել է իրենց համար, ինչպես նաև՝ Հայաստանում հասարակության մեջ լարվածություն մտցնել:
Հիշեցնենք, որ հոկտեմբերի 5-ին Իրանն իր օդային տարածքը փակել էր ադրբեջանական ռազմական ավիացիայի համար, իսկ ընդամենը մեկ օր անց՝ հոկտեմբերի 6-ին, Հայաստանը թույլատրում է Ադրբեջանին վերսկսել չվերթներն իր օդային տարածքով:
Հարցի՝ թե արդյո՞ք սա դեմարշ չէր ընդդեմ Իրանի և ինչպես Հայաստանի այս կընկալվի Իրանում, փորձագետ նշեց, որ Իրանում սա ընկալելու որպես են հակաիրանական քայլ.
«Հայաստանի այսօրվա իշխանություններին Իրանը չի վստահում, իսկ Իրանը Հայաստանի միակ դաշնակիցն է այս տարածաշրջանում, շատ կարևոր է որ Իրանի հետ հարաբերությունները չփչացնեն: Պետք է այդ ամենն այնքան գրագետ մտածեին, որ Իրանում այս ամենը հակաիրանական քայլ չընկալվեր: Իրանում Հայաստանի այս բացասական են գնահատում: Եթե մենք լավ վերլուծենք Իրանի պաշտոնական այրերի հայտարարությունները, Իրանը շատ է ակնարկում, որ անվստահություն կա Հայաստանի իշխանությունների նկատմամբ:Հակաիրանական լուրջ կոալիցիա է ձևավորվել և Իրանի համար շատ կարևոր է վստահ լինել, որ իր թիկունքը ամուր դաշնակից է՝ հանձին Հայաստանի, բայց երբ կասկածում են, նույնիսկ այս փոքր քայլն ընկալում են հակաիրանական, իսկ սրանով Հայաստանը որոշ չափով հակաիրանական կոալիցիայի մասով»,-ասաց Վան Համբարձումյանը: